• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 دی 1399
کد مطلب : 121205
+
-

کیوسک/ روزنامه یو‌اس‌ای‌‌تودی [آمریکا]/ چالش واکسیناسیون در آمریکا


روزنامه یو‌اس‌ای‌‌تودی نوشته که واکسن در آمریکا به داروخانه‌ها رسیده،اما هنوز به بازوی مردم نرسیده است. به نوشته این روزنامه، دولت دونالد ترامپ وعده داده بود تا پایان سال2020، حدود 20میلیون دوز از واکسن کرونا را برای مردم تامین کند. از طرفی تاکنون 15میلیون دوز تامین شده و از طرف دیگر، حدود 70درصد از همین 15میلیون هم به‌دلیل عدم‌برنامه‌ریزی مناسب، هنوز تزریق نشده است.

روزنامه گاردین [انگلیس]
قرنطینه ادامه‌دار در انگلیس


قرنطینه سراسری انگلیس موضوعی است که اغلب روزنامه‌های این کشور به آن پرداخته‌اند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، هشدار داده که با ادامه وضعیت کنونی، ممکن است قرنطینه سراسری این کشور برای ماه‌ها ادامه پیدا کند. به‌گفته او، تاکنون بیش از یک‌میلیون نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند؛ به‌عبارت دیگر، از هر 50انگلیسی، یک نفر به ویروس مبتلا شده است.

روزنامه‌ هاآرتص [اسرائیل]
ابهام درباره خریدهای واکسن در اسرائیل


روزنامه‌ هاآرتص چاپ تل‌آویو در گزارشی از عدم‌انتشار اطلاعات در مورد واکسن‌های خریداری شده از سوی دولت بنیامین نتانیاهو انتقاد کرده است. به نوشته این روزنامه، دولت نتانیاهو دائما تأکید می‌کند که اسرائیل در واکسیناسیون کرونا در جهان پیشتاز است، اما مشخص نیست که چند میلیون دوز واکسن از سوی اسرائیل خریداری شده ؛ گویی این اطلاعات محرمانه است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
نشست العلا؛ مصالحه در خلیج‌فارس


روزنامه العربی الجدید در گزارش نخست خود به جزئیات و پیامدهای نشست روز سه‌شنبه سران کشورهای عربی در خلیج‌فارس پرداخته است. به‌نوشته این روزنامه، اظهارات وزرای خارجه عربستان و قطر نشان از آغاز فصلی جدید در روابط بین 2کشور دارد. از سوی دیگر، بورس کشورهای عربی جان تازه‌ای گرفته و بسیاری از حوزه‌ها نظیر املاک، گردشگری و... در انتظار گشایش‌های پس از بحران هستند.












 

این خبر را به اشتراک بگذارید